Army Painter ecsetek



Nyilván minden hobbytárs került már abba a helyzetbe, hogy ecsetet kellett választania magának. Én személy szerint szeretem használni a technika adta vívmányokat, és minden vásárlás előtt keresek teszteket az adott termékről a neten. Így találtam rá az Army Painter ecsetekre is, amiről egy elég biztató összefoglaló tesztet találtam itt:


Azért is tűnt biztatónak a cikk, mert látszott rajta, hogy nem egy percek alatt összedobott munka, hanem valóban egy tapasztalatokra épülő írás.

Kár volt viszont hinni neki...Az általam rendelt ecsetek ugyanis nem lettek jók.  

Nekem egy ecsetnél a legfontosabb tulajdonság, hogy mennyire jó a hegye. Nos ezeknek az ecseteknek nem jó a hegye. Három fajtát rendeltem: Wargamer: Regiment, Wargamer: Insane Detail és a Wargamer: Small Drybrush. Ezek közül az első kettőnél egy igen bosszantó hibát tapasztaltam. Mindkét ecsetnél egy hosszabb szál túllógott az ecset "hegyén", így képezve egy második hegyet. Ez valami hihetetlenül idegesítő egy hiba. Amikor nagyon fontos lett volna, hogy pont oda kerüljön a festék, ahova akarom és még véletlenül se legyen melléfestés, nyilván a kis kilógó szál minden egyes esetben húzott egy vonalat maga után és persze lett melléfestés.

Egyetlen megoldást találtam, mégpedig azt, hogy ollóval megpróbáltam egyszerűen levágni. Aki már próbált ilyet, az tudhatja, hogy ez nem éppen egy veszélytelen művelet. Ha csak egy kicsit is többet vág le az ember, azonnal tönkreteszi az ecset hegyét, és így magát az ecsetet is. A "regiment"-nél sikerült nagyjából eltalálnom, de nyilván az "insane detail"-nél már nem.

Lehet persze, hogy csak nekem küldtek éppen két rossz ecsetet, de azért ez elég valószínűtlen. Még ha csak az egyik lett volna hibás, azt mondom, hogy véletlen, de mivel mindkettőn megvolt ugyanaz a hiba, inkább hajlok arra, hogy ez egy gyártási sajátosság.
A történetben az egyetlen pozitívum, hogy legalább nem voltak drágák.

Az is igaz persze, hogy ecsetet lehet nem a neten kellene rendelni. Ha valaki teheti, mindenképpen on-line vegye meg, mert életben legalább lehet válogatni, és csomó hibát ki lehet szűrni. Nyilván egy netes rendelésnél ez nem működik. Sajnos én most bele is trafáltam.

Meg kell viszont jegyezni, hogy a festéktartó képessége nagyon tetszik a nagyobb ecsetnek. Örömteli, hogy nem kell másodpercenként mártogatni, és az is, hogy nem ereszti ki a festéket első érintésre. Vagyis, ha valaki talál megfelelő hegyű darabot, akkor érdemes lehet megvenni.





0 megjegyzés :: Army Painter ecsetek

Megjegyzés küldése